Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLane, Kathleen Lynne; Oakes, Wendy Peia; Cantwell, Emily D.; Common, Eric A.; Royer, David J.; Leko, Melinda M.; Schatschneider, Christopher; Menzies, Holly Mariah; Buckman, Mark Matthew; Allen, Grant Edmund
TitelPredictive Validity of Student Risk Screening Scale for Internalizing and Externalizing (SRSS-IE) Scores in Elementary Schools
Quelle(2019), (29 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lane, Kathleen Lynne)
ORCID (Oakes, Wendy Peia)
ORCID (Common, Eric A.)
ORCID (Schatschneider, Christopher)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/1063426618795443
SchlagwörterPredictive Validity; Elementary School Students; At Risk Students; Screening Tests; Behavior Problems; Oral Reading; Reading Fluency; Reading Achievement; Child Health; Suspension; Psychometrics; Test Validity; Test Reliability; Student Characteristics
AbstractIn this article we examined predictive validity of Student Risk Screening Scale for Internalizing and Externalizing (SRSS-IE) scores for use with elementary-age students (N = 4,465) from 14 elementary schools. Results indicated elementary school students with high levels of risk according to fall SRSS-IE scores -- especially those with externalizing behaviors -- were more likely to have lower oral reading fluency scores, lower Measures of Academic Progress (MAP) reading scores, more nurse visits, and more days spent in in-school suspension compared to students at low risk for externalizing or internalizing behaviors. Educational implications, limitations, and future directions are presented. [This paper was published in "Journal of Emotional and Behavioral Disorders" v27 n4 p221-234 Dec 2019 (EJ1234430).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: